انیمیشن های سینمایی تولید شده با تکنیک موشن کپچر (2)

  • سرود کریسمس
    این انیمیشن اقتباسی از داستان چارلز دیکنز است که با توجه به تجربه موفق قبلی زمکیس در استفاده از تکنیک موشن کپچر، بار دیگر او را به سمت استفاده از این فناوری برد. در تیم بازیگران این کار اسامی چون جیم کری، گری اولد من و کالین فورث به چشم می خورد که بعدها با صدای خود توانستند جان تازه ای به این کار بدهند. آنها توانستند با استفاده از تکنیک موشن کپچر، عمق و واقع گرایی درخشانی به کاراکترها داده و اختلاف بیان و حرکت بازیگران را بسیار ظریف به تصویر بکشند.
  • خانه هیولا
    این فیلم که کار مشترک اسپیلبرگ و زمکیس است، با تکنیک موشن کپچر ساخته شده است. بازیگرانی چون استیو بوشمی، نیک کانن و مگی جیلنهال بازی خود را با استفاده از موشن کپچر در والیومی به ابعاد 20*20متر مربع انجام دادند. آنها این کار را با قوه تخیل بالا و در شرایطی که لباس های خاص موشن کپچر پوشیده و نقطه گذاری های رفرنس زیر صورت داشتند، به بهترین شکل ارائه کردند. این فیلم واقعاً ارزش دیدن را دارد.
  • فانتزی آخر: ارواح درون
    در این فیلم با این که انیماتورها بخشی از حرکات خصوصاً برای انگشتان و صورت را دستی انجام داده اند ولی بخش اعظم و اصلی کار با تکنیک موشن کپچر تولید شده است. دقت به جزئیات در این انیمیشن بالا بوده و این نکته، کار تیم تولید را سخت تر می کرد. آنها از مت پینتینگ به جای عکس های واقعی برای تصاویر پس زمینه استفاده کردند. با این که فریم های تولیدی زمان رندر بالایی در این انیمیشن داشته اما در نهایت خروجی کار بسیار خوب بوده است.