render farm

رندرفارم چیست؟

رندرفارم مجموعه‌ای از رایانه‌های با کارایی و قدرت پردازش بالاست که برای رندر همزمان تصاویر رایانه‌ای (CGI) و فریم‌های سه‌بعدی در کنار هم قرار گرفته‌اند. این روش رندرینگ در انیمیشن های سطح حرفه ای، بازی های ویدیویی، جلوه های ویژه بصری، تیزرهای تبلیغاتی و صنعت تلویزیون برای بهینه سازی فرآیند رندر رایج است. هر کامپیوتر یا واحد در یک رندرفارم “گره” نامیده می شود و هر گره (node) از طریق نرم افزارهای سه بعدی و پلاگین های خاص نصب شده بر روی هر کامپیوتر به دیگری متصل می شود. آنها با هم پروژه های سه بعدی را پردازش می کنند و به طور همزمان تصاویر و فریم های سه بعدی را در یک رندر در عرض چند دقیقه یا چند ساعت پردازش می کنند.
همانطور که گفته شد، یک رندر فارم شامل یک سری گره (node) است که تنها هدف آنها انجام رندرینگ است. گره‌ها توسط نرم‌افزار مدیریت رندرینگ کنترل می‌شوند که دستورالعمل‌ها را به‌طور خودکار برای هر گره همگام‌سازی و تنظیم می‌کند، تا فریم‌های جداگانه یا چندگانه را به طور همزمان پردازش کنند. گره ها از طریق یک شبکه به هم متصل می شوند تا رایانه ها بتوانند اطلاعات را به اشتراک بگذارند. گره ها مسئول محاسبه فریم ها در یک توالی سه بعدی برای ارائه یک نتیجه نهایی ترکیبی هستند. هر چه تعداد node های بیشتری را در یک رندر فارم قرار دهید، روند رندر سریعتر می شود. به عنوان مثال، اگر یک سکانس به جای تنها یک سیستم، با پنجاه node رندر شود، 10 روز رندر به 5 ساعت کاهش می یابد.

در رایمون مدیا سالهاست که این خدمات با توجه به زیرساخت قدرتمند رندرینگ به تولید کنندگان انیمیشن، فیلم های سینمایی و فعالان حوزه تصویر سازی رایانه ارائه شده است. دانش فنی متخصصان این مجموعه باعث شده طیف گسترده ای از پروژه های مختلف در رندر فارم رایمون مدیا به انجام برسد. شما نیز می توانید در صورت تمایل به داشتن اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید